Idén iskolánk is csatlakozott a március 7-11. között országosan megrendezésre kerülő Pénz7 programhoz. Európai kezdeményezésre indult tavaly ez a programsorozat, amelynek célja, hogy a fiatalok tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, s alapos, a hétköznapi életben is hasznosíthatö ismeretekhez jussanak a gazdaság és a pénzvilág működéséről. Az idei év témája a megtakarítás és a pénzügyi tervezés a korosztályi sajátosságoknak megfelelően.
Az alsó tagozatosok közül a 2. a, b, 3. a, b és a 4. a osztályosok megismerték La Fontaine A tücsök és a hangya című meséjét, csoportmunkában dolgozták fel a történetet, fogalmazták meg a tanulságot. A 4. b osztályosok akadályversenyen vettek részt, amelyben a különböző állomásokon a pénzzel kapcsolatos feladatokat kellett megoldaniuk. A helyes megoldásokért jelképes pénzt kaptak, mellyel tovább gazdálkodhattak. Tanulóink egy-egy tanóra keretében a hasznos tudás mellett élményeket is szerezhettek. Előnyöket és hátrányokat mérlegeltek, felismerték a tartalékolás, takarékosság jelentőségét, erősödött tervezőképességük.
A felső tagozatos diákok is érdeklődéssel kísérték a tanári előadásokat, élvezték a játékos tevékenységeket, figyelemmel nézték a sok érdekes információt nyújtó filmeket, melyekből megismerhették a pénz megjelenése előtti időket, a pénzt mint fizetőeszközt, a pénzt mint sikeres életünk zálogát. Képet kaptak a pénz forgalmi értékéről, olyan fogalmakról, amikkel eddig esetleg nem voltak tisztában. Felhívtuk a figyelmet arra, hogy az ember a céljait csak megfelelő anyagi háttér birtokában érheti el, s ehhez fontos a helyes pénzgazdálkodás. Megnyitottuk az információk forrását, hogy miként tudnak már fiatal korukban gazdálkodni , miként tudnak takarékoskodni, melyek azok a területek a hétköznapi életben, ahol lehetőség nyílik a spórolásra. Értékrendeket állítottunk fel, melyekből kiderült, hogy kinek mi a fontosabb az életében; mi a lemondás ára, de ugyanakkor az előnye is.Mivel mindent könnyebb játék formájában elsajátítani, ezért kapott szerepet a mini-költségvetés készítése, a viták rendezése, betűrács, keresztrejtvény, szellemi totó, fogalom magyarázat.
A program célja volt, hogy segítse az egyének, családok felelős, megalapozott anyagi döntéseit, és szemléletformáló programjainak eredményeként javuljon a lakosság pénzügyi tudatossága. Ha ezt gyermekként megtanulja diák, felnőtt korában talán hasznosítani fogja a szerzett ismereteket. Ezért fontos, hogy ne csupán egy hétre korlátozódjon az ismeretek átadása, hanem hosszú éveken át tartó folyamat része legyen.